söndag 21 februari 2016

veckans träning

Söndagen är här och jag tänkte att jag skulle ta och summera veckans träning. En blick i backspegeln känns extra skönt nu eftersom min kropp känns lite orkeslös och trött. Jag gör allt för att boosta mitt järnvärde, äta rätt, sova rätt och träna rätt. Jag klappar mig själv på axeln.

Måndag
Promenad utomhus 90 minuter.

Tisdag
Promenad utomhus 60 minuter.

Onsdag
Gymmet med cardio 40 minuter (lutning 15, hastighet 60) och styrka 40 minuter

Torsdag
7 minutes workout-appen. Jobbigare än man kan tro. Jag kör den några gånger i veckan och ibland några gånger på raken. Progression märks i plankan, sidoplankan och jägarstol. Härligt.

Fredag
Gymmet med cardio 30 minuter och styrka 45 minuter
7 minutes workout-appen.

Lördag
Vilodag (bara kortare promenader) - och födelsedagsfirande.



Söndag
Gymmet med 20 minuter på löpbandet och 40 minuter styrka på gymmet, mest fokus ben, rumpa och bål. Har en ny crush på vadmuskelmaskinen ...

Det blev ingen simning alls i veckan, vilket känns ovant. Men det har varit sportlov så det var ett medvetet val att hålla oss borta därifrån.

1 kommentar:

Bakom dörr nr. 11 sa...

Men du är så grym med din träning,
i morgon blir det träning för mig igen efter en
envis förkylning.
Ha det fint !
Kram Pia